Workshops
En workshop er oplagt, når I har brug for at afklare, drøfte, afstemme eller træffe vigtige beslutninger om alt fra strategi, samarbejde og roller til hvordan I skaber bedre trivsel, effektivitet, motivation og teamwork.
Den gode workshop
Når jeg faciliterer workshops, starter jeg altid med på forhånd at afdække, hvad I som virksomhed, team eller ledelse har mest behov for at få adresseret.
Det handler for mig både om at skabe mest mulig værdi her og nu – men også om at sikre, at vi forholder os til jeres udfordringer og ønsker i den rigtige strategiske rækkefølge. For det kan nemt blive skønne, spildte kræfter at snakke om strategi eller drift, hvis der er grus i maskineriet i form af mistillid, konflikter eller en problematisk dynamik i jeres team eller ledergruppe. Og så er vi nødt til at afhjælpe dét først.
I står måske med udfordringer inden for
- Samarbejde
- Kommunikation
- Tillid
- Opbakning
- Fremdrift
- Konsensus
- Kultur
- Effektivitet
Her er en eller flere workshops oplagte til at skabe overblik, tage de gode drøftelser, håndtere eventuel uenighed og sikre, at der er opbakning til de beslutninger, der træffes.
Mit ansvar som facilitator
Det er min opgave som facilitator at sikre
- Et realistisk og strategisk formål med workshoppen
- En agenda der adresserer de allervigtigste emner
- En tidsplan med plads til dybdegående drøftelser
- Et format hvor I får truffet de nødvendige beslutninger
- Et trygt rum hvor alle kan sige deres mening
- At alle kommer til orde undervejs
- At eventuelle uenigheder, skepsis og modstand kommer frem i lyset
- At vi er enige om, hvad der er drøftet og besluttet
- At eventuelle opgaver er klart fordelt med tovholder og deadline
- At alle kender næste skridt i processen
På den måde kan I trygt læne jer ind i selve agendaen og vide, at jeg styrer tiden, får hørt alles holdning og kommer i mål med dagens agenda.
Det samme gælder, hvis I skal holde en konference, et gåhjemmøde eller et kundeevent, og I har brug for en facilitator, en moderator eller en konferencier.